بهترین سنگ های اسلب مخصوص کانتر آشپزخانه

اصفهان سنگ پویا / وبلاگ / بهترین سنگ های اسلب مخصوص کانتر آشپزخانه

اگر قصد بازسازی آشپزخانه را دارید، یکی از مهم ترین تصمیماتی که می گیرید جنس میز آشپزخانه (یا همان کانترتاپ، به اختصار کانتر) استفاده می کنید. کانترهای سنگی به دلیل زیبایی، دوام و تطبیق پذیری با رنگ بندی دکوراسیون، محبوب ترین گزینه برای آشپزخانه ها هستند. با این حال، هر کدام از انواع سنگ اسلب خواص متفاوتی دارد و شما باید بهترین سنگ اسلب را برای نیازهای خاص خود انتخاب کنید. در این مقاله به معرفی بهترین سنگ های اسلب مخصوص کانتر آشپزخانه می‌پردازیم.

بهترین سنگ های اسلب کانتر

میزهای آشپزخانه در معرض ساییدگی و شکستگی بر اثر اجسام داغ و همچنین خراشیدگی هستند. برخی از انواع سنگ ها بهتر از سایرین در برابر این مشکلات مقاومت می کنند. علاوه بر این، هر نوع سنگ دارای خواص زیبایی شناختی متفاوتی است. هنگام انتخاب بهترین سنگ اسلب برای کانتر آشپزخانه خود، باید این ویژگی های کاربردی و زیبایی شناختی را نسبت به نیازهای خود بسنجید.

سنگ های اسلب زیر معمولا برای میزهای آشپزخانه بهترین کارایی را دارند.

کانتر آشپزخانه کوارتز

کانتر آشپزخانه کوارتز

کوارتز یکی از بهترین اسلب های سنگی برای میز آشپزخانه و همچنین محبوب ترین آنهاست. کوارتز نوعی سنگ است که از ذرات سست کوارتز تشکیل شده که با رزین به هم متصل شده اند.

دلایل مختلفی وجود دارد که چرا کوارتز بسیار محبوب است و یکی از بهترین گزینه های موجود برای شماست:

  • سطح غیر متخلخل و بسیار بادوام که به حداقل تعمیر و نگهداری نیاز دارد
  • بدون نیاز به آب بندی
  • مقاومت عالی در برابر خراش و ترک
  • مقاومت در برابر لکه

علاوه بر این، کانترهای کوارتز به دلیل ظاهر زیبای خود شناخته می شوند. البته گزینه های تقریبا نامحدودی در مورد رنگ ها و الگوهای موجود وجود دارد. حتی می توانید سنگ کوارتزی پیدا کنید که ظاهر انواع دیگر سنگ ها مانند سنگ مرمر را داشته باشد.

یکی از نکات منفی کانترهای کوارتز این است که نسبت به گزینه های سنگ طبیعی بیشتر در معرض آسیب حرارتی هستند. کوارتز مقاومت کمتری در برابر حرارت دارد زیرا رزین مورد استفاده به عنوان یک عامل اتصال می تواند در دماهای بالا ذوب شود. بنابراین، هنگام قرار دادن یک ماهیتابه داغ بر روی سطح کانتر، مهم است که از زیر قابلمه ای استفاده کنید.

کانتر آشپزخانه گرانیت

کانتر آشپزخانه گرانیت

سنگ گرانیت به دلیل زیبایی و دوام خود، سال هاست که یکی از محبوب ترین کانترهای آشپزخانه بوده است. هنگام انتخاب گزینه سنگ طبیعی، گرانیت به طور گسترده ای به عنوان بهترین تخته سنگ برای میز آشپزخانه در نظر گرفته می شود. این سنگ به عنوان یک متریال سنگ درجه یک شهرت دارد که طراحی آشپزخانه شما را ارتقا می دهد.

یکی از جذاب ترین ویژگی های میزهای گرانیتی زیبایی آنهاست. گرانیت در طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها و سبک‌ها عرضه می‌شود و به شما اطمینان می‌دهد که می‌توانید گزینه‌ای را پیدا کنید که مکمل طراحی آشپزخانه شما باشد. علاوه بر این، هر سنگ اسلب گرانیت دارای الگوهای لکه‌دار و رگه‌بندی منحصربه‌فرد خود است که تضمین می‌کند میز شما در نوع خود بی‌نظیر خواهد بود.

سایر مزایای انتخاب میزهای گرانیتی عبارتند از:

  • بادوام ترین سطح میز سنگی موجود
  • ضد خش بودن
  • مقاومت عالی در برابر حرارت

با این حال، هنگام انتخاب سنگ گرانیت برای میز آشپزخانه، چند اشکال وجود دارد که باید در نظر بگیرید. برای نگهداری مناسب نیاز به آب بندی دوره ای دارد و می تواند مستعد لک شدن باشد. اگر هزینه یک عامل اصلی در تصمیم گیری شما است، ممکن است بخواهید گزینه های دیگری را در نظر بگیرید زیرا میزهای گرانیتی معمولا گران‌تر از سایر سنگ های اسلب هستند.

کانتر آشپزخانه کوارتزیت

کانتر آشپزخانه کوارتزیت

کوارتزیت یکی دیگر از گزینه های سنگ طبیعی است که در سال های اخیر بسیار محبوب شده است. در حالی که نام ها مشابه هستند، میزهای کوارتزیت و میزهای کوارتز بسیار متفاوت هستند. کوارتزیت یک سنگ اسلب طبیعی است، در حالی که سنگ اسلب کوارتز سنگی مصنوعی است. در نتیجه خواص کاملا متفاوتی از خود نشان می دهند.

کوارتزیت زمانی تشکیل می شود که ماسه سنگی که محتوای کوارتز بالایی دارد در معرض دما و فشار بسیار بالا قرار گیرد. سطحی صاف و شیشه ای دارد و در طیف وسیعی از رنگ های زیبا عرضه می شود. اغلب، کوارتزیت می‌تواند شبیه سنگ مرمر باشد. به همین دلایل، آن را به دلیل زیبایی آن ارزشمند می دانند.

علاوه بر این، کوارتزیت دوام بالایی دارد و در برابر خراش و تراشه مقاوم است. با این حال، بسیار متخلخل است و بنابراین اگر به طور منظم آب بندی نشود، مستعد لکه شدن است. تا زمانی که آن را به خوبی آب بندی کنید، تعمیر و نگهداری اضافی بسیار کمی مورد نیاز خواهد بود.

بهترین سنگ های اسلب کانتر

کانتر آشپزخانه مرمر

زیبایی و ظاهر مجلل سنگ مرمر همواره آن را به گزینه ای محبوب برای میز آشپزخانه تبدیل کرده است.

با این حال، سنگ مرمر به اندازه سایر سنگ های اسلب که در بالا توضیح داده شد، بادوام نیست. بسیار متخلخل است و اگر به طور مرتب آب بندی نشود، مستعد لک می شود. همچنین نسبت به سایر سطوح سنگی نرم‌تر است و به همین دلیل مستعد خراش است. سنگ مرمر نسبت به دیگر میزهای سنگی نیاز به مراقبت و نگهداری سخت گیرانه تری دارد که می تواند برای بسیاری از صاحبان خانه یک نقطه ضعف باشد.

کلام آخر

اگر مطمئن نیستید که کدام یک از این گزینه ها برای خانه شما بهترین است، مجموعه اصفهان سنگ پویا می تواند به شما کمک کند.

متخصصان با تجربه اصفهان سنگ پویا، تفاوت های بین سنگ های اسلب مختلف را به تفصیل برای شما توضیح خواهند داد. ما با احترام در مورد نیازهای خاص شما صحبت خواهیم کرد و به هر سوالی که ممکن است داشته باشید پاسخ خواهیم داد. پس از آشنایی با پروژه طراحی آشپزخانه شما، بهترین سنگ اسلب را برای کاربرد خاص شما توصیه می کنیم.

همین امروز با ما تماس بگیرید تا بهترین سنگ اسلب را برای میز آشپزخانه جدید خود بیابید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید فروشگاه
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.