فروش انواع سنگ ساختمانی و سنگ اسلب با شرایط ویژه

فروش انواع سنگ ساختمانی و سنگ اسلب با شرایط ویژه

وبلاگ

آشنایی با سنگ اسلب ازنا

اصفهان سنگ پویا / وبلاگ / آشنایی با سنگ اسلب ازنا

احتمالا شما تا حدودی با سنگ های چینی آشنایی دارید و می‌دانید این گونه از سنگ ها برای زیبایی دکوراسیون خانه و نمای داخلی میتواند مناسب باشد. سنگ چینی زیر مجموعه ای از سنگ های مرمریت به حساب می‌رود که ضخامت کمتر و استحکام قابل قبولی را دارا می‌باشد.

آشنایی با اسلب ازنا

آشنایی با سنگ چینی ازنا

این نوع از سنگ‌ها از آهک تشکیل شده و به عنوان یکی از انواع سنگ‌های ساختمانی دگرگونی محسوب می‌شوند. به دلیل داشتن بافت قابل مشاهده به شکل کریستالی، نام دیگر این سنگ‌ها، سنگ کریستالی هم گفته می‌شود. معادن این نوع سنگ در داخل کشور ایران قرار دارند. عنوان “چینی” برای این سنگ‌ها به دلیل شبیه بودن صدای شکستن آنها به صدای ظروف چینی انتخاب شده است.

سنگ ازنا نیز به این دسته از سنگ‌ها تعلق دارد و برای مصارف ساختمانی، مانند نمای داخلی و خارجی، و افزودن زیبایی به آن، از بهترین سنگ‌های چینی استفاده می‌شود. این سنگ‌ها به طور کلی دارای رنگ سفید و بدون رگه هستند.

سنگ ازنا به نام سنگ ارباب هم شناخته می‌شود، زیرا برای اولین بار توسط حاج قنبر رحیمی، مشهور به ارباب قنبر، به بهره‌برداری رسید. این سنگ‌ها به دلیل ساب‌پذیری خوب و یکنواختی نسبت به سایر سنگ‌های کریستالی یا چینی، کیفیت مطلوبی دارند.

معرفی سنگ اسلب ازنا

سنگ اسلب چینی ازنا یکی از معروف‌ترین و با کیفیت‌ترین سنگ‌های چینی در ایران و یکی از بهترین سنگ‌های کریستال در سطح جهان است. این سنگ، با زمینه سفید و خطوط طوسی و خاکستری، جزو سنگ های چینی بسیار با کیفیت و منحصر به فرد ایران محسوب می‌شود. در مقایسه با گذشته که سنگ‌های سفید کمتر مورد استفاده قرار می‌گرفتند، امروزه در صنعت ساختمان و دکوراسیون داخلی، به ویژه برای طراحی معماری مدرن و مینیمال، بسیار محبوب و جزو انتخاب‌های اولیه قرار دارند.

این سنگ زیبا و لوکس ایرانی به دلیل رنگ روشن، شفافیت و انعکاس نور بالا، ایجاد کنتراست بی‌نظیر و ایجاد حس دوگانه تجمل و سادگی در فضا و بر افراد را به همراه دارد. وجود نور مناسب در محیط زندگی و کار اثر مثبتی بر روحیه و هیجانات افراد دارد و سنگ اسلب کریستال ازنا با تم رنگ سفید، براق و صیقلی، علاوه بر زیبایی و شفافیت، تأثیرگذار بر سلامت روانی افراد و کاهش استرس نیز دارد؛ بنابراین حتی در محیط‌های درمانی نیز می‌توان از آن بهره برد. همچنین، با توجه به مقاومت بالا و خاصیت عایق در برابر صدا، حرارت و سایر عوامل، اسلب کریستال ازنا محیطی امن و آرام برای کاربران ایجاد می‌کند.

انواع سورت‌های سنگ اسلب چینی ازنا

تنوع سورت‌های اسلب چینی ازنا براساس تراکم خطوط و رگه‌های آن تعیین می‌شود. این اساس برای سنگ ازنا به طور کلی دو نوع سوپر و معمولی را معرفی می‌کند. سنگ چینی ازنا سوپر دارای زمینه سفید و شال‌های خاکستری کمرنگ و محو است و از شفافیت بسیار بالا برخوردار است.

در دیگر سورت‌های سنگ ازنا، شال‌های خاکستری به عنوان قالب بر زمینه حضور دارند و رگه‌های زرد نیز در آن قابل مشاهده است، اما به اندازه سورت سوپر، دارای شفافیت و براقیت هستند. (شفافیت در سنگ چینی ازنا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.)

اخیراً نوع دیگری از اسلب چینی ازنا از برخی معادن استخراج می‌شود که زمینه آن یکدست طوسی است. البته این نوع اسلب ازنا نیز در زیبایی و کیفیت، از ازنای سفیدرنگ چیزی کم ندارد.

کاربرد سنگ اسلب ازنا

کاربرد سنگ اسلب ازنا

سنگ ازنا به دلیل ویژگی های ساختاری، تقریبا یک سنگ همه کاره است. هم برای نمای بیرونی و هم دکوراسیون داخلی استفاده می‌شود. از جمله کاربردهای سنگ اسلب ازنا عبارتند از:

  1. فضای داخلی ساختمان
  2. سنگ فرش کف هال، پذیرایی، اتاق ها
  3. دیواره‌های ساختمان
  4. لابی و سالن ورودی ساختمان‌های لوکس
  5. هتل‌ها، فروشگاه‌ها و مراکز تجاری لوکس
  6. پیشخوان و کانتر مراکز عمومی
  7. کابینت و فضای داخل آشپزخانه
  8. سرویس‌های بهداشتی لوکس
  9. حمام‌های مستر
  10. ساخت روشویی و احجام هنری سنگی
  11. فضای خارجی و پارکینگ
  12. محوطه سازی و فضا سازی
  13. پله و زیر پله
  14. پاگرد و دیواره پله

سنگ اسلب ازنا

استفاده از اسلب های بوک مچ و فورمچ برای دیوارها، زیبایی و شکوه خاصی به فضا می‌دهد. همچنین، استفاده از اسلب های بزرگ سنگ ازنا، علاوه بر اینکه شکوه و کمال خود را بیشتر به نمایش می‌گذارند، سرمایه ای با ارزش برای هر پروژه ای به شمار می آیند.

از نظر ویژگی‌های فنی، سنگ ازنا دارای مقاومت بسیار بالا در برابر شرایط محیطی از جمله نوسانات جوی، نفوذ مایعات و مواد شیمیایی است. به همین دلیل، استفاده از این سنگ به عنوان کانترتاپ یا سنگ کابینت آشپزخانه، که در معرض ریختن آب و مواد اسیدی مانند آب‌لیمو قرار می‌گیرند، بسیار مناسب است و به طراحی‌های دیگر نسبت به سایر سنگ‌ها بسیار بی‌آسان خراب نمی‌شود.

استفاده از سنگ چینی برای نمای ساختمان رایج می باشد. این سنگ از لحاظ چسبندگی و جذب آب در مقایسه با گرانیت، چسبنده تر و در مقایسه با تراورتن که جذب دوغاب بسیار خوبی دارد، نچسب تر می باشد. (به دلیل میزان تخلخل بسیار کم و سطح صاف پشت سنگ های چینی، باید توجه داشت که در هنگام نصب به منظور جدا نشدن سنگ نما، از گیره های اسکوپ پشت سنگ استفاده گردد.)

سنگ چینی ازنا دارای رنگی روشن و جنسی مقاوم است. بنابراین می‌تواند در فصل‌های گرم سال ساختمان را تا حد زیادی خنک نگه دارد.

سنگ ازنا معولا به صورت اسلب برش داده می‌شود و بصورت فور مچ و بوک مچ میتواند مورد استفاده قرار بگیرد. همین خصوصیت استفاده بوک مچ آن در کف سالن های لوکس میتواند باعث زیبایی خارق العاده آن مکان شود.

نقاط قوت اسلب کریستال ازنا

  • تراکم و استحکام بالا
  • قابلیت استفاده در فرم بوک مچ و فورمچ
  • جذب آب ناچیز و مقاومت در برابر نفوذ پذیری مواد شیمیایی
  • مقاومت فشاری بالا
  • مقاومت در برابر سایش و ضربه
  • مقاومت مناسب در برابر خوردگی و هوازدگی
  • ساب پذیری عالی
  • عایق مناسب در برابر صدا، رطوبت و حرارت
  • تخلخل کم
  • درخشندگی بی نظیر، شفافیت و صیقلی بودن سطح
  • رنگ زمینه روشن و ظاهر زیبا

معایب سنگ اسلب ازنا

منابع تأمین سنگ ازنا محدود بوده و تقاضا بیشتر از عرضه می‌باشد، به خصوص برای سنگ‌های دارای سورت‌های با کیفیت. این سنگ به مقداری تُرد و شکننده است؛ بنابراین برای فرآوری آن، لازم است از اپوکسی استفاده شود. حین حمل و نصب، باید به این نکته توجه ویژه داشته باشید. لازم به ذکر است که در گذشته به دلیل عدم استفاده از اپوکسی و تور برای تقویت سنگ، امکان برش سنگ به ابعاد بزرگ وجود نداشت، که این موضوع باعث تعطیلی یا برش سنگ در ابعاد کوچک در بیشتر معادن سنگ ازنا شده بود.

سنگ ازنا در برابر مواد اسیدی واکنش نشان می‌دهد و ساب آن نیز در برابر آنها آسیب می‌بیند. مواد اسیدی مانند نوشابه، ماست، آبغوره، آبلیمو، سرکه، و مواد شوینده اسیدی، لیمو و خوراکی‌هایی که مواد اسیدی دارند، ممکن است در خانه حضور داشته باشند. برای جلوگیری از آسیب به سنگ، در صورت ریختن این مواد بر روی سنگ، باید بلافاصله تمیز شوند تا ساب سنگ به آسیب نخورد.

معدن سنگ اسلب ازنا

معدن سنگ اسلب چینی ازنا

سنگ چینی ازنا از معادن کشورمان ایران، در شهر ازنا که از توابع استان لرستان است، استخراج می‌شود. این سنگ یکی از سنگ‌های محبوب صادراتی است که در کشورهای مختلف شناخته شده و به کشورهای حوزه خلیج فارس، هند و اروپا نیز صادر می‌شود.

استخراج این سنگ به صورت خام یا کوپ انجام می‌شود و پس از انتقال به کارخانه‌های خاص فرآوری سنگ چینی، آن را به صورت اسلب یا تایل تهیه می‌کنند. در حین فرآیند فرآوری سنگ، سطح آن را صیقلی کرده و با استفاده از اپوکسی یا رزین پوشانده می‌شود.

فرآوری اسلب کریستال ازنا

سنگ اسلب چینی ازنا از گذشته در نمای ساختمان‌های ایرانی استفاده می‌شده است. اما با توجه به اینکه فناوری‌های استخراج و برش در گذشته همانند امروز پیشرفته نبودند، این سنگ اسلب نیز مانند سایر سنگ‌ها به ابعاد کوچک تر تولید می‌شد. امروزه، سنگ‌های چینی ازنا در ابعاد دلخواه به صورت اسلب و به اندازه ۴۰ طولی و تایل در ابعاد مختلف تولید می‌شوند. سنگ اسلب بوک مچ و فورمچ ازنا نیز توسط دستگاه‌های پیشرفته برش می‌باشد.

فرآوری سنگ چینی ازنا به دلیل وجود ترک‌های مویی در آن، نیاز به دقت و مهارت بالایی دارد. به دلیل تراکم زیاد و کریستال‌های ریز، سنگ اسلب ازنا ساب پذیری خوبی دارد. بنابراین هنگام ساب زدن، ساینده سنگ ازنا باید مرغوب و مناسب باشد تا شفافیت آن به بهترین شکل نمایان شود.

برش کوپ سنگ ازنا نیاز به وکیوم دارد، اما به طور کلی کامپکت و بدون تخلخل است و رگه‌های خالی بسیار کمی دارد. این سنگ توسط دستگاه‌های برش سنگ نرم بریده می‌شود.

کیفیت بالای اپوکسی سنگ ازنا در فرآوری آن مهم است تا با قرار گرفتن در معرض آفتاب زرد نشود.

مشاوره خرید سنگ اسلب ازنا

در صورتی که به دنبال تجربه‌ای منحصر به فرد در زمینه استفاده از سنگ اسلب ازنا برای پروژه‌های ساختمانی یا دکوراسیون هستید و یا نیاز به مشاوره در زمینه خرید سنگ اسلب و استفاده از آن را دارید، تیم ما با تجربه در این حوزه آماده به خدمت رسانی می‌باشد. با توجه به ویژگی‌های منحصر به فرد و مقاومت بالای سنگ اسلب ازنا، ما در گروه اصفهان سنگ پویا در خدمت شما عزیزان هستیم تا در انتخاب بهترین نوع و کاربرد این سنگ برای نیازهای خاص شما، شما را راهنمایی نماییم. برای دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر، با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید فروشگاه
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.